Społeczna Szkoła Podstawowa
w Dąbrowie Wronowskiej
  Społeczna Szkoła Podstawowa w Dąbrowie Wronowskiej - nasza szkoła jest najlepsza na świecie!

Szlakiem pomników

Aktualności

Rozpoczęcie 2022 2023 (17)
Album: Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/23

Menu główne

Fotogaleria

wkopanie_lopaty (99)
Album: Inauguracja budowy sali gimnastycznej

Online
Obecnie jest 159 gości i 0 użytkowników online.

Możesz zalogować się lub zarejestrować nowe konto.

Wyprawa na Skarpę Dobrską i Krowią Wyspę
Autor Admin - 1239 raz(y) oglądano.
W dniu 06.X.2009r uczniowie klasy VI razem ze swoimi mamami, pod przewodnictwem wychowawczyni organizatorki wyjazdu Pani Magdaleny Polek, uczestniczyli w wycieczce krajoznawczej do Kazimierskiego Parku Krajobrazowego.

Pogoda początkowo niepewna, dopisała znakomicie!
Celem wycieczki było poznanie szczególnie cennych przyrodniczo miejsc powiatu opolskiego - rezerwatu krajobrazowego Skarpa Dobrska i faunistycznego Krowia Wyspa.
W pierwszej kolejności udaliśmy się w pobliże boiska piłkarskiego Bobry Karczmiska, aby obejrzeć najstarsze drzewo Lubelszczyzny pomnik przyrody, dąb Władek z Zagrzęby, który liczy sobie ok.680 lat.
Kolejnym etapem była wieś Podgórz. Stąd wspinaliśmy się po stoku Równiny Bełżyckiej, następnie przez piękny wąwóz lessowy przeszliśmy na wierzchowinę Skarpy Dobrskiej.
Naszym oczom ukazał się przepiękny widok doliny Wisły i Chodelki, Równiny Radomskiej, Wzgórz Urzędowskich i najbliższych okolic. Sama skarpa, to obszar występowania unikalnej w naszym kraju roślinności stepowej oraz wielu ciekawych gatunków zwierząt np. węża górskiego gniewosza plamistego.
Ściany skarpy odsłaniają przekrój kilkunastometrowej czapy lessowej położonej na wapiennych skałach.
Nasz kierowca był tak uprzejmy, że zgodził się podjechać pod skarpę od strony wsi Dobre, więc mogliśmy podziwiać również jej urok w różnych barwach jesieni.
Następnie udaliśmy się w kierunku Kazimierza Dolnego, na punkt widokowy - na ,,Albrechtówkę. Tym razem podjechaliśmy bardzo blisko i po równej powierzchni dotarliśmy pieszo do wyznaczonego celu mieliśmy wspaniały widok na Małopolski Przełom Wisły z okazałą ,,Krowią Wyspą.
Na przeciwległym brzegu, na wzniesieniu górowały ruiny zamku w Janowcu, a u podnóża Albrechtówki rozpościerała się wieś Mięćmierz.
Krowia Wyspa to rezerwat faunistyczny obejmujący ochroną bardzo bogaty świat gniazdujących tu ptaków wodnych. Szczęśliwie i bezpiecznie zeszliśmy z imponującego wzniesienia do doliny Wisły i stąd pieszo, idąc brzegiem rzeki dotarliśmy do pełnego uroków Kazimierza Dolnego. Po krótkim odpoczynku w otoczeniu pięknych budowli tego starego miasteczka, zadowoleni z przeżytych wrażeń udaliśmy się w powrotną drogę.
Wszyscy uznaliśmy, że wycieczka byłą udana !

piątek, 30 października 2009     Strona gotowa do druku
Wyprawa na Skarpę Dobrską i Krowią Wyspę | Loguj/Utwórz konto | 0 Komentarzy
Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.