Społeczna Szkoła Podstawowa
w Dąbrowie Wronowskiej
  Społeczna Szkoła Podstawowa w Dąbrowie Wronowskiej - nasza szkoła jest najlepsza na świecie!

Szlakiem pomników

Aktualności

Rozpoczęcie 2022 2023 (27)
Album: Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/23

Menu główne

Fotogaleria

wkopanie_lopaty (51)
Album: Inauguracja budowy sali gimnastycznej

Online
Obecnie jest 26 gości i 0 użytkowników online.

Możesz zalogować się lub zarejestrować nowe konto.

Zamość, październik 2021
Autor Admin - 209 raz(y) oglądano.
Podróże i wyjazdy
WYCIECZKA DO ZAMOŚCIA

W piątek, 8 października wybraliśmy się wraz z opiekunkami: panią Anią Sawicką i panią Jolą Zarzycką na wycieczkę do pięknego, renesansowego Zamościa. W mroźny, ale słoneczny poranek, o 9.30 rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Pani przewodnik pokazała nam najciekawsze obiekty: Katedrę (dawnej kolegiatę) pw. Zmartwychwstania Pańskiego i św. Tomasza Apostoła, Pałac Zamojskich i Akademię Zamojską. Zwiedziliśmy Stare Miasto, gdzie główną atrakcją jest Rynek Wielki, a na nim przepiękny manierystyczno - renesansowy Ratusz oraz kamienice z podcieniami (arkadami). Ten element architektoniczny wprowadził główny projektant miasta Bernardo Morando. Odwiedziliśmy również Rynek Wodny i Solny wraz z obiektami tam usytuowanymi oraz Bramę Szczebrzeską i Lwowską. Następnie zaopatrzeni w niezbędną wiedzę o zabytkach i historii miasta przystąpiliśmy do gry miejskiej pt: "Oblężenie Twierdzy Zamość 1648 r."
Kolejnym punktem programu było zamojskie ZOO. Obiekt jest jednym z najstarszych ogrodów zoologicznych w Polsce. Jego początki sięgają roku 1918, kiedy to Stefan Miler, profesor Męskiego Gimnazjum im. Jana Zamojskiego, postanowił założyć pierwszy w Polsce ogródek przyrodniczy. Obecnie ZOO zamieszkują 2524 zwierzęta z 312 gatunków.
Po kilkugodzinnym podglądaniu życia zwierząt mieszkających w ogrodzie wyruszyliśmy dalej na Roztocze, do zagrody garncarskiej w Guciowie. Tam czekało nas wiele niespodzianek: pokaz pieczenia podpłomyków wraz z degustacją oraz ognisko z kiełbaskami i śpiewem. Na koniec jeszcze kilka chwil na zakup pamiątek dla najbliższych i zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do domu.

Uczniowie klasy V, VI, VII i VIII

czwartek, 21 października 2021     Strona gotowa do druku
Zamość, październik 2021 | Loguj/Utwórz konto | 0 Komentarzy
Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.